Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТ ПЛАМЕН ОРЕШАРСКИ МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ, ОТНОСНО КАМПАНИЯТА НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ФИНАНСИТЕ „БЪДЕТЕ АКТИВНИ” И КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА НЕЙНАТА ЕФЕКТИВНОСТ

15.06.2007 г.

УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,

УВАЖАЕМА Г-ЖО КАПОН,

Провеждането на разяснителната и информационна кампания „Бъдете активни" има за цел повишаването на информираността на българското общество и на целевите групи относно условията и параметрите при предстоящото усвояване на Европейските структурни фондове и финансирането на приоритетните области за развитие на страната, определени според Референтната рамка и Оперативните програми.

В информационната кампания бяха привлечени като стратегически партньори 54 електронни и печатни национални и регионални медии. Постигането на целите на кампанията се реализира и с подкрепата и активното участие на водещите социално-икономически партньори - КРИБ, БСК и ЦИР.

Самата кампанията беше разделена на две части - рекламна и  информационна.

За рекламната кампания бяха изработени различни по формат материали - телевизионни и радио клипове,  печатни рекламни карета с единно лого и слоган на кампанията, които бяха разпространявани чрез медийните партньори на национално и регионално ниво. Паралелно с подготовката на кампания, беше проведено и социологическо проучване за нагласите и информираността на потенциалните участници в процеса. 

Рекламата кампания започна на 21 март, на 12 април започна информационна част на кампанията.

В рамките на информационната част се проведоха 19 срещи-дискусии в 6-те района на планиране със заинтересованите групи на национално ниво - местна власт, представители на бизнеса, неправителствени организации, представители на средствата за масово осведомяване. Като част от тези срещи -дискусии бяха реализирани с активното участие на партньорите в кампанията и бизнес асоциациите, които бяха привлечени.

Информационният панел се поддържаше чрез рекламни и ПР материали в националните и регионални медии. По време на кампанията бяха разработени и отпечатани рекламни и информационни материали, съпътстващи събитията - Наръчник на бенефициента, 12 информационни книжки по различни теми. Част от тях се разпространяват  като приложения във вестниците „Дневник" и „Капитал" и чрез регионалните и браншови структури на бизнес асоциациите, за които споменах вече.

В рамките на кампанията са предвидени и две национални конференции в град София. Едната от тях - Национална среща на представителите на малкия и средния бизнес, се организира със съдействието на партньорите в кампанията от БСК и се състоя на 22 май 2007 г. Националната конференция „Бъдете активни" пък се организира съвместно с партньорите от КРИБ и ще се проведе на 26 юни 2007 г.

Заключителният етап включва обобщаване на резултатите от кампанията и публичното им представяне чрез пресконференция, която ще  се проведе в  началото на месец юли, на която ви каня да присъствате.

По отношение на оценката на изпълнението на проекта подходът е комплексен.

Един от методите за оценка е чрез провеждането на второ национално представително социологическо проучване, което ще измери ефекта от кампанията. Освен това, ще се проведат анкети и експертни анализи сред представителите на крайните бенефициенти с цел установяване степента на познаване на процеса и обратна връзка за ефективността с резултата от  публичните събития.

Ефективността ще бъде измерена и чрез анализ на медийното присъствие.

По отношение на контрола и отчетността на дейностите искам да ви уверя, че се спазват стриктно разпоредбите на Закона за вътрешния контрол, Закона за счетоводството и Закона за обществените поръчки, както и всички вътрешните правила за контрол и отчетност в Министерство на финансите.

Използваната методика е следната:

- оценка и отчет за изпълнението на основните дейности - текущо всяка седмица.

- оценка на степента на удовлетвореност на участниците и лекторите след провеждане на конкретните семинарите - регулярно след всяко събитие.

- финален отчет с доклад, съдържащ основни изводи и препоръки - след кампанията

По време на заключителната пресконференция всички тези данни ще бъдат представени пред широката общественост.  Ще се представят и резултатите от двете социологическото проучване и експертните анализи по време и в края на кампанията.

Благодаря за вниманието!

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация