Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Павел баня, област Стара Загора

05.10.2023 г.

УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,

В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Павел баня, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:

 

ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА ПАВЕЛ БАНЯ:

 

Показатели

 (в лева)

Отчет на бюджета към 31.12.22 г.

Отчет на бюджета към 30.06.23 г.

Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г.

Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г.

Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.:

4 075 596

2 237 839

-23

18 188

1. Данъчни приходи, в т.ч.:

1 392 464

793 275

0

0

 

§01 Данък върху доходите на физически лица

10 412

8 993

0

0

 

§13 Имуществени и други местни данъци

1 382 052

784 282

0

0

 

§20 Други данъци

0

0

0

0

2. Неданъчни приходи, в т.ч.:

2 650 982

1 409 014

-23

0

 

§24 Приходи и доходи от собственост

229 849

157 760

0

0

 

§27 Общински такси

1 587 790

1 202 964

0

0

 

§28 Глоби, санкции и наказателни лихви

88 521

20 227

0

0

 

§36 Други приходи

185 195

9 267

-23

0

 

§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите

-161 990

-45 793

0

0

 

§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи

721 617

64 589

0

0

 

§41 Приходи от концесии

0

0

0

0

3. Помощи (§45, §46, §47 и §48)

32 150

35 550

0

18 188

Разходи (1.+2.), в т.ч.:

20 009 756

13 472 540

502 920

255 954

1. Текущи разходи, в т.ч.:

17 843 698

9 677 139

387 680

237 766

 

§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения

8 781 822

4 547 199

157 341

52 878

 

§02 Други възнаграждения и плащания за персонала

1 589 068

941 436

31 718

83 825

 

§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели

2 130 228

1 133 182

40 062

27 196

 

§08 Вноски за доброволно осигуряване

0

0

0

0

 

§10 Издръжка

4 717 089

2 574 097

138 402

65 683

 

§19 Платени данъци, такси и административни санкции

107 111

106 479

0

0

 

Разходи за лихви (от §21 до §29)

39

12

0

0

 

§40 Стипендии

16 855

9 878

8 556

8 184

 

§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата

61 376

79 874

11 601

0

 

§43 Субсидии за нефинансови предприятия

15 973

111 159

0

0

 

§45 Субсидии на организации с нестопанска цел

416 122

167 942

0

0

 

§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности

8 015

5 881

0

0

 

§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина

0

0

0

0

 

§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи

0

0

0

0

2. Капиталови разходи (от §51 до §55)

2 166 058

3 795 401

115 240

18 188

Субсидии

§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето)

14 864 851

7 752 613

0

0

Трансфери

§61, §62, §63, §64 и §67

7 392 233

696 443

460 465

280 042

Заеми

§74, §75, §76, §77 и §78

-102 151

-36 065

55 138

805

Дефицит/Излишък

6 220 773

-2 821 710

12 660

43 081

Финансиране

§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96

-6 220 773

2 821 710

-12 660

-43 081

 

Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03)

2 958 250

9 089 011

5 594

83 559

 

Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09)

-9 089 011

-6 380 366

-83 559

-13 896

 

Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Павел баня не отчита просрочени задължения.

Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:

- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;

- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;

- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);

- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);

- Размер на общинския дълг;

- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:

Към 31.12.2022 г. – 44 броя.

Към 30.06.2023 г. – 54 броя.

В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.

Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.

Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.

 

АСЕН ВАСИЛЕВ

МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация