Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Николаево, област Стара Загора

05.10.2023 г.

УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,

В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Николаево, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:

 

ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА НИКОЛАЕВО:

 

Показатели

 (в лева)

Отчет на бюджета към 31.12.22 г.

Отчет на бюджета към 30.06.23 г.

Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г.

Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г.

Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.:

599 695

348 461

137 272

0

1. Данъчни приходи, в т.ч.:

199 835

130 079

0

0

 

§01 Данък върху доходите на физически лица

2 741

2 278

0

0

 

§13 Имуществени и други местни данъци

197 094

127 738

0

0

 

§20 Други данъци

0

63

0

0

2. Неданъчни приходи, в т.ч.:

399 860

218 382

137 272

0

 

§24 Приходи и доходи от собственост

47 874

23 546

0

0

 

§27 Общински такси

261 102

166 535

0

0

 

§28 Глоби, санкции и наказателни лихви

21 887

7 670

137 272

0

 

§36 Други приходи

55 201

860

0

0

 

§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите

-871

-1 483

0

0

 

§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи

12 829

20 346

0

0

 

§41 Приходи от концесии

1 838

908

0

0

3. Помощи (§45, §46, §47 и §48)

0

0

0

0

Разходи (1.+2.), в т.ч.:

7 996 686

3 754 210

1 232 155

530 717

1. Текущи разходи, в т.ч.:

7 515 053

3 324 735

650 103

530 717

 

§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения

4 316 459

1 893 826

139 438

210 642

 

§02 Други възнаграждения и плащания за персонала

354 748

235 976

67 581

50 009

 

§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели

949 988

422 980

36 550

48 092

 

§08 Вноски за доброволно осигуряване

0

0

0

0

 

§10 Издръжка

1 703 284

674 230

388 725

219 815

 

§19 Платени данъци, такси и административни санкции

16 588

16 766

0

0

 

Разходи за лихви (от §21 до §29)

1 077

332

0

0

 

§40 Стипендии

13 125

8 920

0

0

 

§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата

32 873

5 465

17 809

2 159

 

§43 Субсидии за нефинансови предприятия

0

0

0

0

 

§45 Субсидии на организации с нестопанска цел

123 735

63 345

0

0

 

§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности

3 176

2 895

0

0

 

§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина

0

0

0

0

 

§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи

0

0

0

0

2. Капиталови разходи (от §51 до §55)

481 633

429 475

582 052

0

Субсидии

§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето)

6 955 311

3 790 179

0

0

Трансфери

§61, §62, §63, §64 и §67

421 263

327 442

1 365 957

575 488

Заеми

§74, §75, §76, §77 и §78

-80 945

-90 360

80 945

90 360

Дефицит/Излишък

-101 362

621 512

352 019

135 131

Финансиране

§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96

101 362

-621 512

-352 019

-135 131

 

Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03)

1 859 889

1 823 556

110 293

376 883

 

Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09)

-1 823 556

-2 414 908

-376 883

-531 974

 

Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Николаево не отчита просрочени задължения.

Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:

- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;

- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;

- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);

- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);

- Размер на общинския дълг;

- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:

Към 31.12.2022 г. – 44 броя.

Към 30.06.2023 г. – 54 броя.

В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.

Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.

Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.

 

АСЕН ВАСИЛЕВ

МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация