Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

  • 2024
  • МАЙ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Писмен отговор на въпрос от Костадин Костадинов – народен представител от ПГ на „Възраждане“, относно планираните средства за печатните медии във връзка с изпълнението на Националния план за приемане на еврото в България и свързаната с него Комуникационна

19.12.2022 г.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КОСТАДИНОВ,

Комуникационна стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната е съставена в изпълнение на предвидените в Националния план за въвеждане на еврото в Република България (РМС No 344/30.05.2022 г.) дейности в областта на комуникациите. Разработването и прилагането на Комуникационната стратегия е част от мандата на работна група „Комуникации“, подпомагаща експертно създадения с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2015 г. Координационен съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната.

Стратегията описва принципите и задачите на информационната и комуникационна кампания, отговорните институции, които ще изпълняват кампаниите, етапите за изпълнение на кампаниите, целевите групи, каналите за разпространение на информацията и др. Документът надгражда заложеното в Националния план за въвеждане на еврото в Република България по отношение на комуникацията на процеса на въвеждане на еврото.

Информационната кампания ще бъде насочена към предоставяне на точна, достъпна, разбираема, навременна и всеобхватна информация за всички практически аспекти на въвеждането на еврото, в това число за готовността на България за приемането му и за процеса по замяната на лева с евро (курс, времеви периоди, цена, отговорна институция).

За реализирането на конкретните дейности в рамките на комуникационната кампания се подготвя комуникационен план. Той ще бъде обсъден в рамките на Работна група „Комуникации“, за да може ангажираните институции да заложат своите дейности. След приемането му ще бъде направено остойностяване на отделните мерки,  начините за възлагане на реализирането им, чрез които да бъдат избрани конкретните изпълнители.

Информирам Ви, че към момента в бюджета на Министерството на финансите няма планирани средства за реализиране на информационна кампания за процеса на въвеждане на еврото в България, в т.ч. не са определени печатни медии и не са наемани конкретни лица, които да реализират комуникационни дейности по темата.

 

 

РОСИЦА ВЕЛКОВА-ЖЕЛЕВА

МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация