ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТ ПЛАМЕН ОРЕШАРСКИ МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ, ОТНОСНО КАМПАНИЯТА НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ФИНАНСИТЕ „БЪДЕТЕ АКТИВНИ” И КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА НЕЙНАТА ЕФЕКТИВНОСТ
15.06.2007 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,
УВАЖАЕМА Г-ЖО КАПОН,
Провеждането на разяснителната и информационна кампания „Бъдете активни" има за цел повишаването на информираността на българското общество и на целевите групи относно условията и параметрите при предстоящото усвояване на Европейските структурни фондове и финансирането на приоритетните области за развитие на страната, определени според Референтната рамка и Оперативните програми.
В информационната кампания бяха привлечени като стратегически партньори 54 електронни и печатни национални и регионални медии. Постигането на целите на кампанията се реализира и с подкрепата и активното участие на водещите социално-икономически партньори - КРИБ, БСК и ЦИР.
Самата кампанията беше разделена на две части - рекламна и информационна.
За рекламната кампания бяха изработени различни по формат материали - телевизионни и радио клипове, печатни рекламни карета с единно лого и слоган на кампанията, които бяха разпространявани чрез медийните партньори на национално и регионално ниво. Паралелно с подготовката на кампания, беше проведено и социологическо проучване за нагласите и информираността на потенциалните участници в процеса.
Рекламата кампания започна на 21 март, на 12 април започна информационна част на кампанията.
В рамките на информационната част се проведоха 19 срещи-дискусии в 6-те района на планиране със заинтересованите групи на национално ниво - местна власт, представители на бизнеса, неправителствени организации, представители на средствата за масово осведомяване. Като част от тези срещи -дискусии бяха реализирани с активното участие на партньорите в кампанията и бизнес асоциациите, които бяха привлечени.
Информационният панел се поддържаше чрез рекламни и ПР материали в националните и регионални медии. По време на кампанията бяха разработени и отпечатани рекламни и информационни материали, съпътстващи събитията - Наръчник на бенефициента, 12 информационни книжки по различни теми. Част от тях се разпространяват като приложения във вестниците „Дневник" и „Капитал" и чрез регионалните и браншови структури на бизнес асоциациите, за които споменах вече.
В рамките на кампанията са предвидени и две национални конференции в град София. Едната от тях - Национална среща на представителите на малкия и средния бизнес, се организира със съдействието на партньорите в кампанията от БСК и се състоя на 22 май 2007 г. Националната конференция „Бъдете активни" пък се организира съвместно с партньорите от КРИБ и ще се проведе на 26 юни 2007 г.
Заключителният етап включва обобщаване на резултатите от кампанията и публичното им представяне чрез пресконференция, която ще се проведе в началото на месец юли, на която ви каня да присъствате.
По отношение на оценката на изпълнението на проекта подходът е комплексен.
Един от методите за оценка е чрез провеждането на второ национално представително социологическо проучване, което ще измери ефекта от кампанията. Освен това, ще се проведат анкети и експертни анализи сред представителите на крайните бенефициенти с цел установяване степента на познаване на процеса и обратна връзка за ефективността с резултата от публичните събития.
Ефективността ще бъде измерена и чрез анализ на медийното присъствие.
По отношение на контрола и отчетността на дейностите искам да ви уверя, че се спазват стриктно разпоредбите на Закона за вътрешния контрол, Закона за счетоводството и Закона за обществените поръчки, както и всички вътрешните правила за контрол и отчетност в Министерство на финансите.
Използваната методика е следната:
- оценка и отчет за изпълнението на основните дейности - текущо всяка седмица.
- оценка на степента на удовлетвореност на участниците и лекторите след провеждане на конкретните семинарите - регулярно след всяко събитие.
- финален отчет с доклад, съдържащ основни изводи и препоръки - след кампанията
По време на заключителната пресконференция всички тези данни ще бъдат представени пред широката общественост. Ще се представят и резултатите от двете социологическото проучване и експертните анализи по време и в края на кампанията.
Благодаря за вниманието!