ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТ НИКОЛА ДИНКОВ – НАРОДЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ОТ ПГ „БСП ЗА БЪЛГАРИЯ“

03.11.2017 г.

Относно: Проблемите, които създават тежкотоварните автомобили в гр. Свиленград, кв. „Капитан Петко войвода“ при влизане и излизане за обмитяване на стоки в Митническо бюро - Свиленград

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСТИ ОТ ВАРНА И ДОБРИЧ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ДИНКОВ,

 

Обект „Нов митнически и ТИР терминал в град Свиленград”, в който се помещава Митническо бюро Свиленград, е въведен в експлоатация в края на месец декември 2014 г. и започва да функционира през ноември 2015 г. след оборудване, инсталиране на техниката и преместване на служителите. Терминалът е оборудван с всички необходими съоръжения за извършване на ефикасен и качествен митнически контрол – товаро-разтоварни рампи, канали, електронна везна, подемници и хладилна камера.

Обектът е изграден на терен, предоставен от Община Свиленград, след съгласуване с нея, като за целта от закритата Митница Свиленград е предоставен друг имот на общината, намиращ се в идеалния център на Свиленград. Извършената замяна на имоти е направена именно с цел Терминалът да бъде изграден на място в края на квартал „Капитан Петко войвода“, за да не се нарушава спокойствието на жителите на града, като същевременно местоположението му е съобразено с близкото разстояние до републикански път І-8 и непосредствената близост до Митнически пункт жп гара Свиленград.

Единствената улица, разрешена за преминаване на товарни автомобили от и до Митническо бюро Свиленград, е улица „Д-р Петър Берон“, с дължина около 400 м, чиято асфалтова настилка е силно увредена. На същата улица няма жилищни сгради и преминаването на товарните автомобили не би трябвало да нарушава спокойствието на живущите в квартала. Контролът за спазването на забраната за преминаване на тежкотоварни автомобили през всички останали вътрешни улици в квартал „Капитан Петко войвода“, както и изграждането на улица „Д-р Петър Берон“ с достатъчна ширина, не са в компетенциите на Министерството на финансите, съответно и на Агенция „Митници“. Друг е въпросът дали и докъде държавата може и ще прецени да помогне на общината да си оправи вътрешната улична мрежа – нещо, което е неин ангажимент.

Предложението за прехвърляне на дейността по митническото оформяне на товарите в Свободна зона–Свиленград според нас на този етап е нецелесъобразно, тъй като са необходими значителни инвестиции за изграждане отново на сгради и съоръжения за осъществяване на ефективен митнически контрол, както и за заплащане на наем от страна на Агенция „Митници“ и такси за достъп от превозвачите, каквито при изградения обект „Нов митнически и ТИР терминал в град Свиленград” не са необходими.

 

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!