Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

ПИСМЕН ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТНОСНО: ЗАПОВЕД № РД-02-14-81/30.01.2018 Г. НА МИНИСТЪРА НА МРРБ, СВЪРЗАНА С ТРЕТИРАНЕТО НА РЕГИОНАЛНИ ГЕНЕРАЛНИ ПЛАНОВЕ НА ОБОСОБЕНИ ТЕРИТОРИИ НА ВИК КАТО ОТЧЕТНИ ОБЕКТИ И УКАЗАНИЯ ДАДЕНИ ОТ МФ В ТАЗИ ВРЪЗКА

10.10.2019 г.

ПИСМЕН ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТ НАДЯ КЛИСУРСКА-ЖЕКОВА - НАРОДЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ОТ ПГ „БСП ЗА БЪЛГАРИЯ“

Относно: Заповед № РД-02-14-81/30.01.2018 г. на министъра на МРРБ, свързана с третирането на Регионални генерални планове на обособени територии на ВиК като отчетни обекти и указания дадени от Министерството на финансите в тази връзка

 

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО КЛИСУРСКА-ЖЕКОВА,

В отговор на поставените от Вас въпроси, Ви уведомяваме следното:

Предвид факта, че всеки първостепенен разпоредител с бюджет има утвърден бюджет и изпълнява определени политики, сключването на договори и възлагането на дейности попада в управленската отговорност на съответния първостепенен разпоредител с бюджет. Съгласно чл. 3 от Закона за финансовото управление и контрол ръководителите на бюджетните организации отговарят за осъществяването на финансовото управление и контрол във всички ръководени от тях структури, програми, дейности и процеси при спазване на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност. В този смисъл на въпроса Ви „Законосъобразно ли е и на какво основание са извършени съответните разходи и възлагания от МРРБ за Регионалните планове на обособени територии?“ управленската отговорност за законосъобразност на процедурите, свързани с процеса по възлагане и разходване на средства за разработването на регионалните генерални планове на обособени територии на ВиК в конкретния случай е на МРРБ. В тази връзка, въпросът би трябвало да се отправи по компетентност на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Отчетите на съответните министерства се одитират от Сметната палата.

Гореизложеното се отнася и по отношение на въпроса Ви относно законосъобразността на последващите процедури по трансфериране на суми към областните, съответно общинските администрации.

Що се касае до счетоводното прехвърляне на акумулираните разходи за регионалните генерални планове от МРРБ в отчетността на областните администрации, с писмо № 03-00-520/10.07.2018 г. Министерството на финансите изрази становище по повод на запитване от администрацията на Министерския съвет, че тези акумулирани разходи не задоволяват изискванията за признаване за отчетни цели като нефинансови дълготрайни активи, поради което може да се изпишат на разход (прилагаме копия от двете писма). Следва да се има предвид, че отнасянето на разход на тези акумулирани суми само по себе си не означава, че е налице незаконосъобразност или нецелесъобразност на тези разходи, а само това, че приложимата за бюджетните организации счетоводна рамка налага определени критерии и изисквания кога дадени разходи да бъдат признати за актив.

Приложение: съгласно текста.

 

МИНИСТЪР:                
                   
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ

 

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация