Териториалната данъчна дирекция в Бургас е избрана за провеждане на пилотния проект на НАП

30.01.2003 г.

На 29 януари 2003 г. се проведе първото заседание на Управителния съвет на Националната агенция за приходите (НАП), чийто председател е министърът на финансите Милен Велчев На него беше избрана Териториалната данъчна дирекция в Бургас като място за провеждане на пилотния проект за нова териториална структура на данъчната администрация. Проектът в Бургас е първата реална стъпка в процеса по изграждане на агенцията за приходите. Тази нова структура на данъчната администрация ще подобри ефективността й и ще бъде предпоставка за обединяването с функция събиране на осигурителни вноски в НОИ. Мотивите да бъде избран Бургас са, че той е един от големите градове в България с добре развита икономика, голямо население и територия. Данъчната дирекция е една от водещите в страната. И не на последно място в Бургас са представени всички съществуващи структури на данъчната администрация – териториална дирекция, регионална дирекция, данъчни подразделения и данъчни бюра, както и териториално поделение на НОИ.

Пилотният проект ще се проведе в рамките на една календарна година, като след приключването му по този модел ще бъдат реформирани и останалите териториални данъчни дирекции в страната. След приключването на този процес ще започне тяхното интегриране с функциите по събиране на осигурителни вноски в НАП.

Управителният съвет одобри и организационната структура на Централното управление на НАП и числеността му.

Съгласно определената структура заместник-изпълнителните директори ще бъдат трима.

Управителният съвет съгласно чл . 5. от Закона за НАП се състои от Милен Велчев, министър на финансите, Йордан Христозков, управител на Националния осигурителен институт, Глинка Комитов, изпълняващ длъжността директор на Националната здравноосигурителна каса, Гати ал Джебури, заместник-министър на финансите и Николай Попов изпълнителен директор на агенцията.

Изграждането на Национална агенция за приходите в България цели интегриране на функциите по събирането както на данъци, така и на осигурителни вноски. По този начин значително ще се намали бюрокрацията при събирането на публичните приходи, а гражданите и фирмите ще бъдат максимално улеснени в отношенията си с администрацията.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация