Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Дирекция „Човешки ресурси и административно обслужване”

Директор на дирекцията е

Мая Пандова

Контакти:
телефони:02/9859-2621
02/9859-2634
02/9859-2639
e-mail: Embedded Image


Основна цел на дирекцията:

  • Разработва и съдейства за осъществяването на стратегии и политики за управление на човешките ресурси;
  • Участва в изготвянето на функционални анализи, прогнози и планове за оптимизиране дейността на администрацията съвместно с останалите административни звена в МФ;
  • Участва в изготвянето на проекти и становища по проекти на нормативни и други актове в областта на човешките ресурси и административното обслужване;
  • Изготвя и поддържа в актуално състояние длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите в МФ;
  • Подпомага министъра по всички въпроси, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите, в съответствие с действащото законодателство;
  • Организира конкурси и конкурентни подбори за незаети длъжности по служебно правоотношение и подбори при назначаване на служители по трудово правоотношение;
  • Осъществява методическа помощ при разработването и изменянето на длъжностните характеристики и при оценяването на изпълнението на длъжността на служителите в МФ и организира дейностите по повишаване в ранг и длъжност;
  • Поддържа и актуализира съществуващите бази данни и регистри, свързани с човешките ресурси, включително регистъра на декларациите по чл. 35 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в МФ;
  • Организира и администрира дейностите по спазването на работното време, разрешаването и ползването на отпуските на служителите в МФ;
  • Организира и координира дейностите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на служителите в МФ;
  • Подпомага министъра по въпроси, свързани с дисциплинарната отговорност на служителите в МФ;
  • Планира и организира обучението за професионално и служебно развитие на служителите в МФ;
  • Организира дейността по дългосрочното командироване на служители на МФ в Постоянното представителство на Република България в Европейския съюз;
  • Консултира служителите в МФ по въпроси, свързани с управлението на човешките ресурси;
  • Организира цялостната дейност на МФ по административното обслужване;
  • Организира събирането и обобщаването на информация по заявленията за достъп до обществена информация и изготвя съответните проекти на решения, извършва справки и изготвя отчети по Закона за достъп до обществена информация;
  • Осъществява чрез автоматизирана информационна система деловодната дейност на МФ;
  • Организира текущото използване и съхранение на документите, създадени от дейността на МФ, и предаването на архивния фонд в Централния държавен архив със седалище София;
  • Организира и координира съгласуването и подготовката на материалите за заседанията на Министерския съвет;
  • Организира и оформя предложенията на МФ за включване в законодателната и в оперативната програма на Министерския съвет;
  • Извършва вписвания в Интегрираната информационна система на държавната администрация;
  • Развива и ръководи обучението по публични финанси с участието на дирекциите от специализираната администрация, които участват пряко в управлението на бюджетния процес;
  • Организира и предлага курсове и семинари по публични финанси на базата на анализ на нуждите от обучение в публичния сектор.

Дирекция „Човешки ресурси и административно обслужване” се състои от три отдела:

- „Персонал и административни дейности”;

- „Подбор, оценяване и професионално развитие”;

- „Школа по публични финанси”.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация