Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

ОТГОВОР НА ВЪПРОС ОТ ГЕОРГИ АНДОНОВ - НАРОДЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ОТ ПГ ГЕРБ

06.03.2015 г.

 

Относно: Отпуснати средства за национална туристическа реклама

 

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН АНДОНОВ,

 

Директният отговор дали смятам, че отпуснатите средства са достатъчни, е не. Но понеже сте дали статистика, ще представя гледната точка на Министерството на финансите.

Със Закона за държавния бюджет на Република България за 2015 г., по бюджетите на всички министерства и ведомства са включени разходи, които до 2014 г. са били традиционно предвиждани по централния бюджет.

В бюджета на Министерството на туризма за 2015 г. са разчетени 7 млн. лв. за национална туристическа реклама. До 2015 г. средства за  национална туристическа реклама са били предвиждани в същия размер, но по централния бюджет, така че средствата от държавния бюджет за тази цел не са намалени.

Въпреки, че представените в номинално изражение във Вашия въпрос разходи за реклама на определени страни са значително над тези, които заделя Република България, то съотносимо като процент от БВП, са по-високи от тези на Полша, Чехия и Гърция и по-ниски от тези на Унгария, Кипър и Турция. Процентът на разходите за туристическа реклама спрямо БВП в България е над средното ниво от изброените от Вас страни членки на ЕС. За Кипър отрасъл туризъм е със значително по-голям дял от този на България като процент от БВП и е нормално да инвестира за рекламирането му повече от България като процент от БВП. От друга страна, процентът на отрасъл туризъм на Гърция е по-висок към БВП в сравнение с България, но въпреки това разходите й за реклама като процент от БВП са под тези на нашата страна.

Дали заради провежданата национална туристическа реклама или поради други фактори, броят на туристите, посетили страната ни през последните години, нараства. От компетентността на министъра на туризма е да създаде организация за ефективно разходване на предвидените средства, така че да се постигне максимален ефект и да се продължи тенденцията за доброто представяне на българския туристически сектор.

С най-добронамерен тон, не министърът на финансите отпуска средства, а Народното събрание ги определя с годишния закон за държавния бюджет.

           

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация